Zeven elementen voor een succesvolle landingspagina

Wat doe je als je naar een product of dienst op zoek bent? Precies! Even Googlelen. Mensen komen terecht op jouw landingspagina wanneer jouw product of service een antwoord is op hun vraag. Het is dan ook belangrijk dat zij meteen het antwoord op hun vraag in Google vinden, wanneer ze op je pagina terechtkomen. Een landingspagina? Dat is meestal een pagina om aan te zetten tot een actie: kopen dus! Maar hoe bouw je

nu een sterke landingspagina op? Leer het in dit artikel!

Wat zijn de zeven elementen voor succes?

Een sterke landingspagina telt zeven onderdelen. We lopen ze even door van boven naar onder op je pagina: 

1 Navigatiebalk

In een goede navigatiebalk zitten meestal drie elementen. Een logo, links die verwijzen naar de verschillende secties op je pagina en het allerbelangrijkst, een call-to-action in de vorm van een knop. Op deze manier vergroot je het gemakzucht voor mogelijke bezoekers. Probeer met zo weinig mogelijk links te werken, zo leg je de focus op je call-to-action.

2 Hero

Wat biedt je precies aan en hoe verbeter je het leven van de bezoeker hiermee? Dat communiceer je in je Hero met een titel, ondertitel op een groot beeld.  In de titel breng je de belangrijkse belofte van jouw product naar voren. De ondertitel werkt puur ter verduidelijking van de titel. Verder is het ook belangrijk dat je hierbij kiest voor een grote sprekende afbeelding die het statement dat je maakt in de header en subheader weet te versterken.

3 Social Proof

In een vorige blog spraken we reeds over Social Proof. Om het nog even kort uit te leggen, social proof of testimonials zijn positieve getuigenissen van bestaande klanten, waarmee potentiële klanten zich kunnen identificeren. Op deze manier krijgen klanten een veilig gevoel en meer vertrouwen in een merk, waardoor de kans op een aankoop wordt vergroot. Social proof werkt dus als het ware als een soort bewijs van wat je claimt in je Hero.

4 Call-to-action

Op je landingspagina is het belangrijk om je call-to-action voldoende te herhalen.  Voorzie een formulier met een knop waarmee mensen gegevens kunnen achterlaten, een aankoop kunnen doen of simpelweg meer informatie kunnen opvragen.

5 Features & Objections

Klanten stellen zich vaak vragen voor het maken van een aankoop. Wanneer ze op dit onderdeel van je landingspagina terecht komen betekent het dat ze wél geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt, maar dat ze nog niet volledig overtuigd zijn. In dit onderdeel ga je de bezwaren weg nemen. Dit doe je door aan te geven wat jouw product of dienst allemaal oplevert voor de klant. Je noemt alle pluspunten en neemt alle twijfel weg. Totdat ze ervan overtuigd zijn dat jouw product de oplossing is en ze niet zonder het product kunnen.

6 Call-to-action repeat

Herhalen maar! Plaats nog eens een call-to-action knop om toekomstige consumenten nog maar eens een duwtje in de rug te geven! Deze mag nu wel wat dwingender.

7 Footer

In de footer plaats je vooral links en contactgegevens. Hoe kunnen ze je bereiken? Op welke socials kunnen ze je bedrijf terugvinden? Indien het relevant is kan je in de footer links plaatsen naar je algemene voorwaarden, privacy policy, cookies, klantenservice, etc.

Tijd voor het echte werk

Nu we deze 7 simpele onderdelen van een landingspagina hebben doorlopen, is het nu tijd voor het echte werk! Ben jij een mkb’er of zelfstandige en wil je je product of dienst zichtbaar maken? Denk dan eens na over wat je precies wil vertellen in de verschillende secties op de pagina. En heb je toch nog moeite met het verwoorden van je waardepropositie of het designen van je landingspagina? Contacteer ons dan gerust! Ons team staat voor je klaar!

Interesse?

Of kijk eerst hoe wij werken

Liever mailen, bellen of appen? Dat kan natuurlijk ook. 

Gewerkt voor