Waarom een nieuwsbrief ?

Zeven contactmomenten!

Dit heb je vast al eens gehoord: er zijn gemiddeld 7 contactmomenten nodig voordat iemand beslist een product of dienst te kopen. Ondertussen zijn dat er met social media veel meer geworden! Met contactmomenten

groeit het vertrouwen in je bedrijf en in je diensten en producten. Een nieuwsbrief, samen met social media, geeft je die extra contactmomenten met je doelgroep en je klanten, zodat je bijvoorbeeld niet 20 keer hoeft te bellen!

Een nieuwsbrief draagt bij aan je doelen!

Regelmatig bedenk ik nieuwsbriefconcepten en ontwerpen voor mijn klanten.Samen met mijn team nieuwsbriefexperts vertalen we deze adviezen naar concrete nieuwsbrieven. Voor mij staat een nieuwsbrief nooit op zich, het hoort thuis in een online communicatiemix met bijvoorbeeld automated emails, social media, belacties, echte ontmoetingen en je website. Door middelen slim te combineren, dragen ze samen bij aan jou groei.

Wat zijn de belangrijkste punten voor een succesvolle e-mail nieuwsbrief?

De theorie:

  • Niet spammen, alleen de mensen mailen die er toestemming voor hebben gegeven*.
  • Maak een nieuwsbrief zo persoonlijk mogelijk.
  • Geef waardevolle, relevante inhoud voor je lezers.

Mijn 5 tips:

  1. Noem een nieuwsbrief geen nieuwsbrief, mensen willen wel nieuws, maar niet nog zo’n nieuwsbrief in hun mailbox.
  2. Ken je doelgroep. Wat is waardevol nieuws voor hen? Onderzoek het of vraag het je klanten als je ze in het echt ontmoet. Zo kun je nieuws, tips en kennis delen die de lezers ook echt waarderen samen met een nieuw product of aanbieding .
  3. Zie de nieuwsbrief als een kleine website en ga uit van de regels voor goed webdesign.
  4. Met links in je nieuwsbrief leid je de lezers naar landingspagina’s. Zo stuur je hen naar jouw doel en je kunt de resultaten van de nieuwsbrief meten!
  5. Zorg dat het aanmeldformulier makkelijk en snel lijkt (en is!) in te vullen. User Interaction Design heet dat met een mooi woord.

Meer uit je nieuwsbrief halen?

Wil je hulp bij:

  • Het inrichten van je mailinglijst met tags en segmenten?
  • Het maken en vormgeven van (aanmeld)formulieren?
  • De integratie van mailchimp in je website, webwinkel of social media?
  • Het maken en gebruiken van templates?
  • Het instellen van automatische mailings (automated mails)?
  • Het interpreteren van de statistieken en conversies?

Je weet ons nu te vinden! Stuur gerust een mailtje.  Of plan hieronder direct een koffiemomentje in.

Gewerkt voor