Blogs en vlogs zijn de communicatiemiddelen bij uitstek om contact te maken en houden met potentiële klanten. Door te bloggen en vloggen kun je je klanten aan je binden en hen laten zien wat je nog meer in huis hebt. Je hebt gelijk, steeds meer bedrijven bloggen. Is het dan nog zinvol? Ja zeker: want er zijn ook steeds meer zoekopdrachten in Google. Zorg dat ze jouw interessante en persoonlijke blog of vlog kunnen vinden en zich aan jou binden!
Wat is nu eigenlijk een blog en vlog?
Een blog (web-log) is van oorsprong een online logboek of dagboek met persoonlijke meningen, verhalen, en ervaringen. En een vlog is een video-blog (samen v-log). Het is als het ware een gefilmde blog.
In een blog of vlog deel je je verhaal en je kennis terwijl je laat zien wie je bent op een persoonlijke manier. Het is een ideale vorm om te laten zien dat jij de expert bent of de meest geschikte producten of diensten in huis hebt.
De voordelen van bloggen en vloggen
Als blogger en vlogger bouw je volgers op, een community van mensen, die geïntereseerd zijn in wat jij te vertellen hebt. En drie keer raden: het is veel makkelijker verkopen aan volgers dan aan iemand die geen binding met je heeft en bijvoorbeeld alleen een bedrijfspagina of advertentie heeft gezien. Bloggen maakt van acquisitie warme acquisitie.
Bovendien maken blogs en vlogs je vindbaar op internet. Dus wil je vindbaar worden op een bepaald trefwoord, schrijf er dan zeker een blog over of maak een vlog en zet deze met dit trefwoord in de titel op Youtube bijvoorbeeld!
Als blogger en of vlogger groeit je bereik, bekendheid en het aantal klanten!