Een sympathieke eekhoorn voor ASN Bank

De ASN Bank wil de positionering aanscherpen en meer eenheid in de branding. Het resultaat: restyling van de huisstijl en deze sympathieke eekhoorn. Wie kent hem niet? We ontwierpen hem in 2010! Een logo dat dus al meer dan 10 jaar meegaat en nog steeds de basis en zelfs het uitgangspunt vormt voor alle verdere branding. Daar zijn we best wel trots op.

Wat deed Albedo?

1 We adviseerden over en begeleidden het kwalitatieve positioneringsonderzoek. 

2 We organiseerden gesprekken met de klanten van de ASN Bank voor feedback op de huidige communicatie-uitingen. 

3 Op basis van de kernwaarden uit de nieuwe positionering ontwierpen we de nieuwe huisstijl, de sympathieke eekhoorn en alle communicatiedragers: van enveloppen, briefpapier en formulieren tot en met het design voor een nieuwe website. 

4 Naast de huisstijl zorgen we ook voor een begrijpbare, persoonlijke en aardige schrijfstijl. 

5 We maakten een brand manual voor de communicatie en marketingafdeling en reclamebureaus en andere externe partijen om ermee aan de slag te gaan. 

6 We coachten de huisstijlcoordinator en waren op locatie voor tips en feedback op de eerste uitingen in de nieuwe stijl.

 

Wat is het mooi om te zien dat de eekhoorn sindsdien de hoofdrol speelt in de branding van de ASN Bank. Sinds 2017 is ‘onze’ eekhoorn zelfs geanimeerd in TVspots en op YouTube, en sinds kort -met het 60-jarig bestaan van de bank- is er een breipatroon voor je eigen ASN-knuffel. Albedo staat dus aan de basis van het design van deze sympathieke eekhoorn met letterlijk een hoog aaibaarheidsgehalte. Dat is wat we noemen: We gaan voor de lange termijn en zetten altijd een extra stap voor jou!

Interesse?

Of kijk eerst hoe wij werken

Liever mailen, bellen of appen? Dat kan natuurlijk ook. 

Gewerkt voor