Een online identiteit, iets wat jou onderscheidt!

Albedo CommunicatiebureauOnline branding, wat is het? En waarom is het vandaag de dag zo belangrijk? Je hebt ongetwijfeld al wel van branding gehoord, zeker als je al eerder bij Albedo bent geweest. Het is als merk je positie binnen een bepaalde markt opeisen. Dat doe je met je merkpersoonlijkheid- en belofte, je kernwaarden, visie, missies en competenties. Dit zijn namelijk allemaal zaken waarmee je je kunt onderscheiden van je concurrentie.

Online Branding, hoe doe ik dat?

Het grote verschil tussen online en offline branding ligt in de gesprekken rondom je merk. Met tal van verschillende te onderhouden platformen, is het een uitdaging om zelf invloed uit te oefenen en te houden op de gesprekken tussen potentiële klanten onderling. Verder is het ook de kunst om ervoor te zorgen dat consumenten steeds de juiste boodschap zien op het juiste moment. Online branding is steeds belangrijker. Aan de ene kant is er de groeiende concurrentie en aan de andere kant willen online klanten vooral snel en zonder al te veel moeite geholpen worden.

Met je merk een online space innemen kan op verschillende manieren:

  • met een goede website,
  • door sprekende content te delen op social media,
  • via klantencontact, van chats tot mailings,
  • met online advertising of externe websites.

Wil je online gezien worden, dan is het belangrijk dat je je merk zichtbaar maakt op zoveel mogelijk kanalen. Hou ze bij en zorg er ook voor dat deze kanalen tot in de puntjes verzorgd zijn. Zo kom je over als een specialist in je vak en bouw je een vertrouwensband op met je klanten. Toon empathie, inzet en passie om deze band te versterken.

Om gezien te worden, heb je onderscheidende factor nodig. Iets dat opvalt, zodat jij eruit springt ten opzichte van de concurrentie. Een potentiële klant heeft namelijk nergens meer keuze dan online, en je wil natuurlijk wel dat ze jouw product of dienst eruit pikken, toch?

Wat levert online branding op?

Branding op zich speelt een belangrijke rol in het aankoopproces van je klanten. Als je je eigen stempel ergens op drukt, onderscheidt je je en val je op. Dat is de eerste stap is tot kopen. Een vertrouwensband creëren en slim inspelen op hun emoties kan ervoor zorgen dat deze potentiële klanten zich betrokken voelen bij je merk. Ze kunnen zich zelfs ontpoppen tot heuze  ambassadeur en vrienden en relaties in hun eigen kring aanzetten om ook jouw producten of diensten te kopen. In één woord noemen we dit merkloyaliteit. Dit alles zorgt er uiteindelijk voor dat je meer inkomsten genereert. Kies dus niet alleen voor online marketing, want online branding maakt je merk zoveel sterker!

Moeite om met jouw brand een online space in te nemen? Of weet je niet goed hoe kwalitatieve content te creëren? Neem gerust contact met ons op voor goede ideëen en oplossingen! 

 Bel of app 06-41 00 98 67  of stuur een mailtje naar info@albedocommunicatie.nl