Je marketingstrategie visualiseren met Lego

Wat bedoelen we nou met spelenderwijs halen we strategische informatie boven tafel?  Dit bijvoorbeeld: de informatie samen visualiseren met Lego. Je hoeft bij ons niet op de pijnbank om een goede marketingstrategie uit te werken. Lego is fijn om te gebruiken voor je kernwaarden, missie, visie, de klantreis of je  marketingprocessen. Dat doen we spelenderwijs met de officiele methode Lego Serious Play van Lego.

Afgelopen maandag hielden we bijvoorbeeld weer een gamestormsessie met het voltallige team van een klant met… …Lego. Zodat we spelenderwijs de informatie boven tafel krijgen voor een gedegen marketingaanpak. Je hoeft bij ons niet op de pijnbank om een goede marketingstrategie uit te werken. 
Wat er gebouwd wordt, zijn prachtige, symbolische kunstwerkjes. Elk blokje geef je zelf een betekenis. Helaas kunnen we ik het nooit delen, want de bouwwerken zijn strategisch en dus vertrouwelijk. Maar hieronder een klein werkje van een teamlid. Het roze bloemetje staat symbool voor de klant. 

Het grote voordeel is: Het is leuk, resultaatgericht en teambuilding in een.

Wat zijn de 7 voordelen van een brainstormsessie met Lego?

  • Je gebruikt je vingertoppen: dit zorgt voor 90% meer activiteit in creatieve deel van de hersenen.Je wordt er creatiever van.
  • Het gesprek is gericht op “het model” niet op “de persoon”: dit maakt zaken makkelijker bespreekbaar
  • Iedereen doet evenveel mee: er zijn niet 2 tot 3 praters, terwijl de rest van de groep niet aanbod komt.
  • Je kunt de steentjes gebruiken als metafoor
  • Je luistert naar elkaar met  Ogen & Oren
  • We krijgen spelenderwijs strategische informatie boven tafel voor de een ijzersterke marketing.
  • Tot slot: Het zorgt voor teambuilding en is leuk!

Wil jij individueel of met je team aan de slag met Lego Serious play?

Wil jij weten hoe je zelf of met je team een gamestormsessie met Lego kunt inzetten voor je marketing? Contacteer ons dan gerust! Ons team staat voor je klaar!

Interesse?

Of kijk eerst hoe wij werken

Liever mailen, bellen of appen? Dat kan natuurlijk ook. 

Gewerkt voor